Do grupy metod badania skuteczności reklamy należą próbne działania reklamowe, które przeprowadza się w warunkach naturalnego oddziaływania reklamy. Badanie to polega na przeprowadzeniu na niewielką skalę działań reklamowych oraz na zebraniu danych na temat odbioru tej reklamy przez jej adresatów. Zebrane wyniki badań dostarczą informacji, czy testowany przekaz reklamowy jest skuteczny i można zastosować go po modyfikacji w pełnej kampanii reklamowej czy też przekaz zostanie odrzucony. Przykładem może być zamieszczenie projektu w części nakładu czasopisma, natomiast w drugiej części może być zamieszczony drugi wariant ogłoszenia. Nakład z testowanym ogłoszeniem kierowany jest do wybranych losowo prenumeratorów czasopisma wraz z załączonym kwestionariuszem ankietowym, w którym zawarte są pytania dotyczące poszczególnych części czasopisma, a nie samego ogłoszenia. Po otrzymaniu wypełnionych kwestionariuszy dodatkowo przeprowadza się wywiady, zadając bardziej szczegółowe pytania. Badany jest stopień zauważania oraz zapamiętywania ogłoszeń i reklamowanym produktem.

openid.pl

[Głosów:0    Średnia:0/5]
PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułEkonomiczne ogrzewanie
Następny artykułAnioły biznesu

ZOSTAW ODPOWIEDŹ