Od ponad dziesięciu lat jesteśmy członkiem Unii Europejskiej. Możemy swobodnie podróżować i poznawać nowe, dotychczas niepoznane kultury. Dzięki temu, że otworzyły się granice, możemy także swobodnie podróżować w celach zarobkowych. Do odnalezienia się na obczyźnie niezbędny jest język. W ciągu piętnastu lat, wraz z wejściem Polski w struktury unijne, zaczęło powstawać wiele szkół językowych. Praktycznie nie ma w naszym kraju miasta, które nie posiadałoby choć jednej szkoły językowej. Taka perspektywa bardzo cieszy, ponieważ młodzi ludzie coraz chętniej uczą się języka angielskiego, a jest on przecież uniwersalnym środkiem komunikacji w każdym zakątku świata.
Zajęcia w szkołach językowych
Są bardzo zróżnicowane. Wiele prywatnych szkół językowych w Polsce jak najbardziej jest w stanie utrzymać się ze swojej działalności. Najważniejsze jest, by nie brakowało chętnych do nauki. Istotne jest także stałe poszerzanie materiałów dydaktycznych. Nie chodzi tylko o zakup nowych podręczników, ale także o inwestowanie w nowoczesne materiały multimedialne, płyty. Zajęcia w szkole muszą odbywać się w rodzinnej atmosferze. Wynajem lokalu w tym celu ma kolosalne znaczenie. Musi być przyjemnie i ciepło. Uczących się języka trzeba podzielić na grupy. Inaczej pracuje się z początkującymi, a inaczej z zaawansowanymi. Im mniejsze będą grupy językowe – tym bardziej będzie można traktować wszystkich indywidualnie, co z pewnością przełoży się na osiągane w nauce wyniki.
Zarobki szkół językowych
Są różne, wiele zależy od tego, ile osób uczęszcza na zajęcia. Stawki w dużej mierze wykładowcy ustalają sobie sami, chyba że kierują się państwowymi certyfikatami – wtedy stawki mogą być ustalane odgórnie. Większość właścicieli szkół językowych, nawet tych najmniejszych, nie narzeka. Stać ich na samodzielne życie, mają co włożyć do garnka, pozwalają sobie na zagraniczny wyjazd co roku. Oczywiście, tak jak wszyscy, narzekają na zbyt wysokie podatki. Prowadzenie szkoły językowej nie zwalnia z opłat na ZUS oraz wszelkich innych opłat administracyjnych. Prowadząc szkołę językową na samym początku, warto przeznaczyć część funduszy na reklamę mającą przyciągnąć potencjalnych chętnych do nauki. Najlepiej sprawdza się reklama w Internecie, trafia najszybciej na najpodatniejszy grunt. Dobrze prosperująca szkoła językowa jest w stanie każdego miesiąca przynosić wyniki oscylujące wokół kilku tysięcy złotych. Najdłuższy staż na rynku mają szkoły językowe prowadzone zespołowo. Szkoły prowadzone przez jedną osobę nierzadko szybko zamykają działalność, bo jedna osoba nie jest w stanie ogarnąć wszystkich zadań przed nią postawionych.

www.flashbook.pl

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ