Jak być na bieżąco z promocjami

Powszechny dostęp do towarów i dóbr luksusowych, sprawia że producenci i dystrybutorzy zachęcają nas do zakupów poprzez różnego rodzaju promocje, rabaty, kupony i zniżki. Czasami ciężko jest odnaleźć się w natłoku kierowanych do nas newsletterów czy reklam. Jak skutecznie i szybko znaleźć interesujące nas oferty, tak by nie pogubić się w natłoku otrzymywanych informacji?

Gazetki promocyjne

Większość marketów wydaje swoje gazetki. Znajdziesz w nich produkty, które aktualnie są lub za chwilę będą oferowane w promocji przygotowanej przez dane sklepy. Promocje w gazetkach obejmują całe sieci, to znaczy wszystkie sklepy spod danego szyldu. Może się jednak zdarzyć, że w konkretnym markecie danego produktu zabraknie, bo już się skończył. Ulotki z ofertą zawierają czasami kupony i zniżki, z których możesz skorzystać jednorazowo.

Gazetki reklamowe to dobre źródło informacji o promocjach, ale coraz częściej sieci ograniczają ich kolportaż, przez co najczęstszym sposobem dystrybucji są same sklepy. Promocje w ten sposób docierają do nas dopiero na miejscu. Przez to nie mamy możliwości zaplanowania zakupów z wyprzedzeniem. Nie da się też w ten sposób porównać oferty kilku sklepów, chyba że wcześniej zebraliśmy gazetki z każdego z nich.

E-gazetki

Rozwiązanie tego problemu jest niezwykle proste i… ekologiczne. Są nim gazetki w elektronicznej formie, wyświetlane na ekranach naszych komputerów czy smartfonów. Aby je pozyskać, należy wejść na stronę sklepu. Na niej można znaleźć aktualną gazetkę, zazwyczaj w formie PDF, ale także wszystkie aktualne kupony i zniżki. Możesz też zamówić wysyłkę elektronicznych gazetek na swoją pocztę e-mail, dzięki czemu nie przeoczysz żadnej promocji i nie zapomnisz o sprawdzeniu nowych ofert.

Porównywarki

Natomiast jeśli polujesz na konkretny produkt, np. nowy telewizor, lodówkę albo telefon, czyli zakup droższy, ale jednorazowy, najlepszym rozwiązaniem będą porównywarki cen. Za ich pośrednictwem możliwe jest sprawdzenie cen konkretnego modelu nie tylko w ofercie sklepów stacjonarnych, ale i internetowych, uwzględniając nawet portale takie jak Allegro.

Pamiętaj jednak, by do promocji podchodzić z pewnym dystansem. Jasne, kupony i zniżki zachęcają do nabywania towarów, jednak czasem sprawiają, że decydujemy się na przedmioty czy produkty, których tak naprawdę wcale nie potrzebujemy. Działa to zwłaszcza w przypadku impulsywnych zakupów. Dlatego zawsze dobrze jest przemyśleć zakupy i nie dawać się ponieść chwili (i chwilowym promocjom). Pamiętaj, że obniżki cen pojawiają się regularnie, i jeśli tym razem nie uda ci się czegoś nabyć po obniżonej cenie, najprawdopodobniej będziesz miał kolejną okazję już za parę tygodni. A kto wie, może do tego czasu okaże się, że dany przedmiot wcale nie jest Ci potrzebny?

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ