Obecnie na rynku prasy drukowanej jedynie największe polskie i światowe tytuły są w stanie pozwolić sobie na utrzymywanie bardzo często dość rozbudowanego działu foto, czyli osób zajmujących się realizacją zleceń przede wszystkim z fotografii prasowej. Ich praca, choć dość żmudna i pracochłonna przynosi pismu znikome korzyści materialne i nie jest w stanie w znaczący sposób wpłynąć na jego wyniki finansowe. Jedynie może oddziaływać na wyniki czytelnicze i to nawet dość warunkowo, ponieważ jedno dobre miejsce zamieszczone na głównej stronie gazety jest w stanie przyciągnąć do zakupu towaru nie tylko stałego czytelnika, ale również nowego klienta. Problemem pozostaje także ich ilość i dyspozycyjność. Albowiem ta praca ma to do siebie, że osoby ją wykonujące nie są w stanie realizować swoich zadań zawodowych w ośmiogodzinnym systemie pracy. Tak samo nikt nie lubi pracować praktycznie w większość wieczorów miesiącu, dlatego też sami fotoreporterzy bardzo często odmawiają wykonania danego zlecenia kierując się jasno określonymi względami osobistymi.

copymedia.pl

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ