Zdecydowana większość form reklamowania nastawiona jest na zarabianie pieniędzy i przyciąganie nowych klientów oraz namawianie ich do korzystania z usług, jednak nie wszystkie. Istnieje również reklama polityczna, choć to już temat na inny artykuł. W naszym kraju (i w całej Europie) popularne są również reklamy społeczne, sponsorowane zazwyczaj ze środków państwa, Unii Europejskiej bądź instytucji pozarządowych, mające charakter informacyjny i edukacyjny, zakładające przekazywanie społeczeństwu niezbędnych informacji, rozwijanie sportowego nastawienia i poszanowania kultury i dóbr ojczyzny czy też zachęcanie do określonych działań (np. brania udziału w wyborach, wypełnienia deklaracji PIT i dokonania innych prawie obowiązujących rozliczeń, poszanowania i dbania o środowisko i tak dalej). Jako że tego typu reklamy mają charakter społeczny, nie mogą aż tak bardzo oddziaływać na odbiorców jak reklamy prywatne, jako że regulowane są ostrzejszymi zasadami. Prywatni reklamodawcy mają jednak bardziej wolną rękę, wiedząc, że nawet wywołania skandalu obyczajowego czy powstanie sporu mającego swój finał w sądzie również przekładają się na reklamę i docieranie do odbiorców. Z kolei instytucje, które wiedzą, jak zrobić reklamę społeczną (w tym firmy prywatne) również mogą dzięki temu zarobić spore pieniądze, jako że dofinansowania na polu krajowym oraz unijnym często potrafią być wysokie, a w większości przypadków zakładają wykorzystanie wszystkich przyznanych środków.

www.szumski.pl

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ